Villkor / Policy

Du köper varor från Smart Verkstad AB.
Läs och förstå våra villkor, vi är hårda på villkoren för att alla ska behandlas lika och att inga missförstånd ska uppstå kring hur vi jobbar och hur vi prioriterar våra kunder. Vårt mål är att all ska få så snabb service som möjligt.
Vi är ett snabbt växande företag som på kort tid fått otrolig respons på produktsortimentet. Tyvärr medför det även att vi behöver begränsa betalmetoderna för att snabba på leveranserna ut till alla köpare.
För att få handla behöver du fyllt 18 år eller kunna intyga med målsmans medgivande inför köp. Vi säljer varor inom Sverige gränser mot fasta fraktkostnader, för övriga länder så kontakta oss för fraktinformation.

  1. Beställa: Du beställer genom att lägga varor i varukorgen och sedan väljer det betalningsalternativ som passar dig i kassan.
  2. Lagerindikationer i butiken: Vi har direktkoppling till vissa av våra leverantörer, men flera leverantörer har ej möjlighet att digitalt skicka oss data om sin lagerhållning. Vid frågor om lagerstatus kontakta oss för snabbast service.
  3. Betalning: ( Klarna Check Out, med fler alternativ )

Faktura: Vi ger fakturakredit efter sedvanlig kreditprövning. Vi har fritt att välja vilken kredittid du som kund kan få, kredittiden förlängs inte utan ny prövning.

Delbetalning: Vi ger delbetalning via Klarna efter godkänd kreditprövning ( gäller endast privatpersoner ).

Leasing: Vi kan erbjuda leasing genom flera olika bolag. Ring oss för alternativ.

Hyra: Vi kan erbjuda Hyra/Hyrköp, kontakta oss för mer information.

Förskott: Du betalar till vårt Bank Giro och anger det ordernummer du fick vid beställning.

Vid fakturakredit så fakturerar vi när varan lämnar lagret. Det kan innebära att du ibland måste betala innan varan kommit fram eller mycket kort efter att varan kommit fram. Vi tar inte hänsyn till leveranstiden då beloppet ändå skall betalas. Vid försenad betalning så skickas en påminnelse och sedan 7 dagar efter påminnelse skickas beloppet för indrivning. Har fakturan skickats via något finansiellt institut så debiterar vi er alla eventuella kostnader som uppstår pga försenad betalning.

 

  1. Leverans: Leverans sker från eget lager eller från tillverkares / leverantörers lager i Sverige och andra Europeiska länder. Normal leveranstid är Ca. 10-20 arbetsdagar. Vid försening kontaktas du via mail eller sms om förseningen. Du som kund skall ombesörja så att du kan lyfta av godset när det kommer, kan du ej lyfta av gods går det till terminal där du själv får hämta godset, dom extrakostnader som uppstår pga transportören ej kan leverera till dig debiteras dig i efterskott med faktura 10 dagar. Leverans till utlämningsställe skall hämtas ut inom den utsagda tiden som transportören bestämmer, vid ej uthämtat gods så debiterar vi 500 kr i retur och hanteringskostnad. Vi löser ej ut returer mot betalning och hämtar ej ut aviseringar på utlämningsställe, samtliga returer skall gå direkt till vårt lager för hantering.
  2. Ångerrätt: ( Gäller ej företag ) Har du köpt en vara som du vill skicka tillbaka så går det bra. Du skall kontakta oss för retursedel. Transportkostnader och transportrisk står du som kund för. Specialbeställningar återköps ej. Transporter som sker från utlandet kan styras om till vårt lager i Sverige, men du som kund står för dom kostnader som uppstår vid sådana tillfällen. Har du redan betalat för varan så krediterar vi och återbetalar till dig eller via den betalmetod som du använde vid köpet, reglering sker inom 14 dagar from att vi mottagit godset.
  3. Leveransskador: Ibland så kan gods vara skadat när det kommer fram. Du skall då meddela detta till transportbolaget direkt vid mottagandet och sedan ringa in till transportbolaget för att få ett Skadenummer. Är skadan ej synlig vid mottagandet så skall skadan anmälas till transportbolaget inom 5 dagar from att du mottagit godset. Efter mottagande av skadenummer så skall du vända dig till oss för vidare hantering. Skador som anmäls senare än 5 dagar från mottagandet hanteras ej.

 

Även om det finns skador på gods så skall du betala i tid. Vi reglerar eventuella åtgärder i efterhand, och försenade betalningar kan leda till hävda köp och återtag av produkter där du som köpare står för samtliga kostnader som uppstår.

 

  1. Leveranstider: Eftersom vi använder oss av egna lager och flera olika leverantörers lager runt om i Europa så kan leveranstiden av vissa produkter vara längre än andra. Har du beställt flera varor med olika tillverkare så kommer dom skickas i olika transporter till dig och kommer således ha olika transporttider.
  2. Hämta på lager: Vi har ej längre möjlighet för egen hämtning, priserna i butiken är därför anpassade för transport till dig. Behöver du hämta så kan vi skicka till närmaste terminal så du kan hämta där. Kontakta oss för att få priser och leveranstider mot terminal.
  3. Tvist: Tvister skall lösas i Svensk domstol i Stockholms Län.
  4. Vi följer Konsumentköplagen för privatpersoner och Köplagen för samtliga registrerade näringsidkare, gäller även om du som enskild företagare köper produkter.